Hemlös och vilse

Nu har jag tagit studenten och får grattis från alla håll, grattis nu har du klarat tre år, grattis nu slipper du skolan och grattis nu får du äntligen flytta hem. NEJ! Efter studenten så är många glad för dem är oftast kvar i sin hemstad ändå. Och dem har valet att även lämna den när dem går ut eller så kan dem stanna. Ni kan inte säga att ni förstår hur de känns när ja säger att de år förjävligt att ta studenten. Vi hade inget val, vi lämnade det stället som för många inklusive mig var ett hem i tre år. Vi blev tvingade att ge upp vårat hem och våran familj, så nästa gång du frågar om jag är glad över att ha kommit hem? Jag är inte hemma, jag lämnade det här hemmet för tre år sen och har ingen lust att komma tillbaka och starta ett nytt liv här.

Jag kan inte bara återuppta allting där jag avslutade det. För alla har förändrats, mina gamla vänner har förändrats och jag har förändrats. Jag är helt enkelt vilse och vet inte vart jag ska ta vägen just nu, därför kommer jag förmodligen glida runt ganska mycket den här sommaren. För att försöka hitta mig själv lite så bli inte arg mina underbara vänner om ni har svårt att få fatt på mig. Jag finns kvar i slutändan iallafall, om ni gör detsamma <3


Så nej, det var inte skönt att ta studenten så sluta tjata för nu vet ni!



Kommentarer
bästa jull

Älskade du, du är alltid välkommen här<3

Svar: Du är ju bra du, tack gumman <3
Emma Östlund

2013-05-12 @ 18:09:55
URL: http://juliaamelinder.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmaostllund

Living my life as it should be! And taking all the bumps in the road the best I can

RSS 2.0