Snart sommarlov!

Imorn blir sista dagen på praktiken sen äntligen sommarlov. Men praktiken har varit så jävla kung! :') Idag har det varit mycket, ridit tre hästar och gått med på två ponnyridningar :) Först vart det en tretimmars tur på Russian och alltså den hästen.... Helt sjukt men jag har bara haft den känslan på en häst tidigare och det var bullen, är verkligen totalkär och skulle kunna döda för att få ha den där pållen men ja det är ju omöjligt, har verkligen inte råd att ha en häst just nu så. Han är verkligen inte min typ av häst egentligen. För det första så tycker jag verkligen inte om araber, har aldrig gjort, sen vill jag ha en häst som har alla fyra ben i backen och det kan man ju inte direkt säga att lilla Rush har ;) Men han har verkligen hoppat direkt in i mitt hjärta och även nu när jag har gått in i en period där jag tappat ridsuget så försvinner det såfort jag sätter mig på han! Imorn om det finns tid så ska jag köra ett sista dressyrpass i paddocken på han och det känns, kommer nog kanske rida han nån mer gång men det här blir sista på praktiken iaf. Nej Russian är helt fantastisk och känns som att jag drömmer varje gång jag sitter på honom, trots att han kan vara hetsig och hålla på att sparka så spelar det ingen roll, är fast! Stog och gosade med han hur länge som helst i boxen efteråt, kom någon tår också faktiskt :')

Sen efter Russian så satt jag på Indra på en tur och det är ju lite skillnad på kroppsformen där ;) Gå från en smäcker arab till en tjock nordis.. Haha men det gick bra! Sen red jag ut själv på Pirat en sväng i skogen så han fick röra på sig :))

Nu får ni bildbomb på min bästa <3

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmaostllund

Living my life as it should be! And taking all the bumps in the road the best I can

RSS 2.0