Första praktiken över!

Tre veckor av praktik avklarad! Gick sjukt fort, faktiskt :D Kommer sakna pållarna på sjöbackens nå sjukt!
Började 8 idag och det första jag gjorde imorse var att stängsla en ny hage åt Siran o Steggy. Sen vart det en uteritt på fina Nicki. Tyvärr verkar hon ha sträckt sig i hagen inatt. Men efter det så tog jag in lilla Pirat och gjorde iordning honom sen vart det skritta han i paddocken och även en tur ner till sjön, lagom glad ponny när han fick komma ut en stund. Vilken jävla skillnad det blivit på den lilla killen dem här tre veckorna, minns första gången jag skulle sitta på honom, när han började med att hälsa mig välkommen genom att hoppa runt som en tok på gången, dunkade in mig i väggarna några ggr, försökte stegra sig konstant för att komma därifrån och när man väl borstat klart o fått på han sadel o träns så tog det väl 10-20 min att komma upp på honom trots hjälp av åsa som höll i. Blev ledd ner till paddocken där vi blev instängda så han inte skulle sticka ut, sen fanns det inte en chans i världen att få honom att stå stilla när man skulle av igen. Sen börja om samma process för att få av han sakerna igen. Idag, tre veckor senare så står han lugnt och fint helt stilla på gången när man ska fixa honom, har inga problem med att man sitter upp, kan utan problem gå själv ner till paddocken och göra halt o stå som en ängel! Kan ju säga att glädjetårar fanns det idag :')

Sen masserade jag igenom Nicki, så det tog ju på kroppen men det är hon värd! Och för att avsluta dagen på ett kungligt sätt så vart det en uteritt på Taddy barbacka! :))

Nu kommer de lite bilder från praktiken! :))

Filur, korsning mellan falabella/shetlandsponny om jag minns rätt? Reggad som sv. ridponny iallafall! :)
På bilden är han på rymmen som vanligt! ;)




Nicki, c-ponny, korsningsponny, född 93. Sjukt fin och emma är dökär <3 Är nästan en Carambokopia måste jag säga! Emelie, du skulle älska den här ponnyn ;)
Här står hon hemma hos mig utanför min bro ;)

Gårdagens pass med Nicki



Russian, arabvalack, d-ponny, född 94! Knäpp ponny ibland, med världens värsta bakutsparkar, men sjukt fin häst och är den andra jag är totalkär i på sjöbacken!




Mellanbyns Pirat , galenponnyn, b-ponny, russvalack, e. Mellanbyns Legolas u. Dixybess född 08.




Kommer fler en annan dag!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmaostllund

Living my life as it should be! And taking all the bumps in the road the best I can

RSS 2.0