Onsdag, Torsdag

Igår så jobbade jag från 4-8 och hann då med att mocka lite och så skrittade jag Pirat i paddocken, en fyraårig ponny som just nu har lite överskottsenergi ;)
Sen så red jag ett dressyrpass på Barrier i paddocken, en varmblodsvalack och det gick väl bra men han var riktigt fjantig o skulle hoppa till för allt, ville helst bara krulla ihop nacken o sega på, men längde ut tyglarna och drev på han så han gick framåt iallafall och då vart han fin i slutet :) Sen släppte vi in ponnyhestarna och Siran o Steggy :) Alla andra går ute dygnet runt nu :)

Kom till stallet 8 imorse och mockade, sen red jag o anette en varsin häst i paddocken, hon red Slurpen, en snygg men het kallblodstravare. Jag red Indra, ett kallblodssto som var sjukt stel och väldigt framtung. Fick aldrig riktigt till det då jag o framtunga hästar inte brukar funka så bra ihop, då jag får så sjukt ont i nacke, rygg o axlarna så då ramlar jag också fram så slutar det med att vi hänger båda två. Men hon vart bättre i slutet iallafall, vart inte bra dock, så det gick typ bara dåligt, så när jag kände mig någorlunda nöjd så skrittade jag av o kikade på när slurpen hoppade runt istället ;)

Sen vid halv elva så åkte jag hem och åkte tillbaka vid halv 5 o red Russchian. Det peppade upp mig lite! Han är då en d-ponny, arabvalack. Han har dock lätt att stressa upp o höjer då huvudet, sänker ryggen o man får ingen kontakt. Typiskt araber ;) Men han kan även vara sjukt fin och det vart han idag! Sen så har han världens härligaste galopp(när han väl slutar sparka bakut, vilket tar ett tag ;p). Men jag är bara kär! Så jävla härlig häst i både temperament och ja allt! :D Sen tog vi in hästarna oså åkte jag hem :)

Pirat



Barrier



Indra



Russchian


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmaostllund

Living my life as it should be! And taking all the bumps in the road the best I can

RSS 2.0