Slut tjej?

Nejdå, men nära på!

Idag har jag hunnit med att rida tre pållehestar och det var en salig blandning också ;) Började 8 imorse med mockning o fixning av allt i stallet, halv elva tog vi en uteritt, tillbaka typ tjugo över tolv :) Åkte hem en stund o käka o sen drog ja tillbaka o körde två dressyrpass i paddocken :)

När vi red ut så red jag Taddy, en tinkervalack som älskar livet, spelar ingen roll om han får lufsa runt i skritt eller fara fram i full galopp! Kan vara världens snällaste men vet ändå hur man taggar till ;) Kul pojk faktiskt :))


Sen vart det ett dressyrpass på en liten c-ponny som tydligen var lite halvgalen :)) Men det gick bra att hålla henne lugn, var en tjej som filmade början av passet för sen blev hon tvungen att gå så det kommer ut här sen, men då såg ju inget särskilt snyggt ut men hon vart sjukt fin i slutet! :) Var svårt att rama in henne dock, för det gick inte att trycka minsta lilla med skänklarna utan att hon flög iväg ;) Riktigt trevlig ponny med lite temperament, henne ser jag framemot att rida mer! :)


Efter henne så tog jag in kallblodstravaren Kosing, en femårig, väldigt grön och pigg häst som inte har någon förståelse för varför man ska trava runt i en paddock när man kan vara ute på ängarna o raca?
I början så var allt utom jag intressant, hästar i hagen bredvid, en fågel, sanden och sen blåste det ju lite ibland i manen ;) Men sen började han fokusera lite på mig och tyckte nog tillvaron var helt okej ändå :) Men väldigt valpig, bena for överallt å ingenstans ;) Men en rolig prick helt enkelt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

emmaostllund

Living my life as it should be! And taking all the bumps in the road the best I can

RSS 2.0